copacking

Konfekcjonowanie

usługa konfekcjonowania

Co-packing?

Co packing, znany w Polsce jako konfekcjonowanie towaru to proces, który ma na celu nadanie finalnego kształtu produktowi poprzez jego zapakowanie. Co packing to złożony proces odbywający się niejako na zapleczu logistycznym producenta, którym może być również zewnętrzna firma świadcząca taki rodzaj usług na zasadzie outsourcingu.

To kompleksowa usługa pakowania lub i przepakowywania produktów z opakowań jednostkowych lub zbiorczych, wymiany zniszczonych opakowań czy tworzenia gotowych zestawów promocyjnych. Usługa skierowana jest głównie do producentów oraz dystrybutorów produktów.

Opakowania produktowe przybierają różne formy, a konfekcjonowanie produktów to nie tylko proste naklejki z kodem kreskowym na opakowaniu, ale również cały proces polegający na zapakowaniu produktu w zaprojektowane wcześniej opakowanie, oraz jego dystrybucja pomiędzy poszczególne oddziały lub punkty dystrybucyjne.

Profesjonalny co-packing

All About Packaging oferuje usługę co-packing (konfekcjonowania towarów) kompleksowo – przyjmujemy produkty, lub też półprodukty a dostarczamy gotowy do sprzedaży zapakowany produkt końcowy. Usługa konfekcjonowania pozwala na realne oszczędności oraz stwarza możliwości rozwoju dla niewielkich firm, które mogą skupić się na sprzedaży zamiast logistyce.

Towary wymagające przepakowania są zazwyczaj dostarczane w zbiorczych pudełkach, które z różnych względów nie nadają się do sprzedaży i wysyłki. AAP oferuje kompleksową usługę, dlatego co-packing może obejmować również usługę projektowania opakowań, włącznie z przygotowaniem etykiet, foliowaniem czy dołączaniem broszur reklamowych. Usługa ta realizowana jest w ramach outsourcingu procesów logistycznych, przyczyniając się tym samym do obniżenia związanych z nimi kosztów eksploatacyjnych oraz niweluje konieczność inwestycji w specjalistyczny park maszynowy, zatrudniania dodatkowych pracowników oraz magazynowania towarów we własnym zakresie. Możliwości wykorzystania co-packingu są bardzo szerokie, jednak najczęściej wykorzystuje się taką usługę do profesjonalnego przygotowania produktów w celach sprzedażowych oraz wysyłkowych.

Uniwersalne zastosowanie co-packingu

Co-packing jest powszechnie wykorzystywany przez sklepy internetowe, które nie planują inwestycji we własny dział pakowania, zlecenie takiej usługi naszej firmie pozwala na wyeliminowanie kosztów stałych wynikających z konieczności utrzymania pracowników, a także wydatków ponoszonych na ich szkolenia w zakresie pakowania towarów. Co-packing wybierany jest także przez przedsiębiorstwa zajmujące się przygotowywaniem produktów okazjonalnych, np. podarunkowych lub świątecznych. Usługa ta bardzo dobrze sprawdza się również w przypadku potrzeby przepakowania części towaru celem ponownej sprzedaży, bądź też dołączenia do opakowań broszur czy kuponów. W każdym z tych zastosowań, oferowany przez naszą firmę co-packing znacząco optymalizuje procesy logistyczne w wielu branżach, ogranicza koszty prowadzenia działalności i oszczędza cenny czas.

Nowoczesne konfekcjonowanie towaru

Konfekcjonowanie produktów jest jednym z działań realizowanych w ramach co-packingu. Obejmuje szeroki zakres czynności, które pozwalają na kompleksowe zestawienie, posortowanie, zapakowanie oraz oznaczenie towaru zgodnie z wymaganiami. Konfekcjonowanie należy do wieńczących etapów całego procesu pakowania, ponieważ przygotowuje produkty do sprzedaży i wysyłki, w ramach tej usługi oferujemy zarówno magazynowanie, jak i dystrybucję.

 

Co-packing

Kompletna usługa

Magazynowanie

Oferujemy usługę magazynowania towarów w naszej przestrzeni magazynowej. Posiadamy nowoczesną infrastrukturę oraz wykwalifikowany personel, a usługa magazynowania obejmuje przechowanie towaru, ewidencję przyjęć oraz wydań jak i inwentaryzację, oraz raportowanie stanów magazynowych do zleceniodawcy.

Dystrybucja

Prowadzimy dystrybucję towarów zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Outsourcing dystrybucji to bardzo wygodna forma towarowania własnej sieci, bez konieczności posiadania transportu, a co za tym idzie bez dodatkowych kosztów wynikających z utrzymania floty.

Fizyczny przepływ towarów, który ma na celu dostarczenie towaru do sklepów i innych punktów jest istotą dystrybucji. W takim ujęciu dystrybucja towarów łączy się z procesem zwanym logistyką.

Powierzony towar dystrybuujemy pomiędzy wyznaczone punkty w kraju, bezpośrednio z magazynu. Gwarantujemy terminowe dostarczanie i dokładne przygotowanie do powierzonych zleceń.

Opakowania kartonowe
w najlepszym wydaniu

AAP All About Packaging oferuje usługi dla branży e-commerce związane z pakowaniem, ekspozycją oraz logistyką. Dzięki wsparciu w zakresie magazynowania oraz dystrybucji towarów nasi klienci mogą skupić się na budowaniu swojej marki. W ofercie znajdują się opakowania dla branży e-commerce oraz usługi związane z ekspozycją towarów.

Klejenie display'i oraz kartonów

Nasz zespół projektowy skomponuje opakowanie produktu od podstaw

Co-packing konfekcjonowanie

Opakowanie jest idealnym nośnikiem identyfikacji wizualnej. Zadbaj o ten aspekt dzięki nadrukom na opakowaniach.

Opakowania tekturowe i displaye

Od najmniejszych do wielotysięcznych. Naszą ofertę dostosowujemy do potrzeb i wymagań.

 

Opakowania
e-commerce i koperty

Oferujemy opakowania kartonowe, które zastosować można w wielu celach. W tym opakowania ecommerce.

Opakowania kartonowe z nadrukiem

Oferujemy wysokiej jakości opakowania kartonowe z nadrukiem, które pozwolą wyróżnić Twoją markę.

 

Materiały POS

Oferujemy szeroki wybór materiałów POS, takich jak standy i wobblery. Nasze produkty skutecznie wspierają ekspozycję i promocję produktów w punktach sprzedaży, pomagając wyróżnić Twoją markę.

Outsourcing copackingu

Zalety i korzyści związane z konfekcjonowaniem towarów

Pakowanie konfekcjonowanie to ostatni, a przy tym bardzo ważny etap przygotowywania produktów do sprzedaży i wysyłki. Profesjonalna realizacja tej usługi daje pewność, że towar zostanie starannie zabezpieczony i dotrze do odbiorców w nienaruszonym stanie. Konfekcjonowanie przyspiesza też samą realizację dostaw oraz pomaga budować silny wizerunek marki, co zwiększa zainteresowanie ofertą oraz poziom przywiązania klientów do firmy. W praktyce przekłada się to na wzrost przewagi nad konkurencją, która nie zdecydowała się jeszcze na skorzystanie z takiej obsługi w ramach własnej działalności. Usługi co-packingu i konfekcjonowania są przez nas realizowane z dużą starannością – zarówno pod kątem prawidłowej modyfikacji zewnętrznych cech informacyjnych opakowań, jak i właściwego umieszczania poszczególnych produktów i towarów.
W AAP wierzymy, że miarą naszego sukcesu jest opinia naszych klientów. Jesteśmy elastyczni i każde zlecenie traktujemy indywidualnie. Konfekcjonowanie produktów świadczymy na indywidualnych, wcześniej ustalonych warunkach. Skontaktuj się z nami, abyśmy mogli wybrać wspólnie najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.

Grow Your Business With AAP

Kontakt

+48 887 774 455

+48 722 115 215

kontakt@aapackaging.com.pl

Napisz do nas

Konfekcjonowanie towarów to proces, z którym najczęściej można spotkać się w branży e-commerce. Oznacza on pakowanie lub przepakowywanie produktów oraz przygotowanie ich do sprzedaży.

Pakowanie usługowe zwiększy atrakcyjność twojej firmy

Każdej firmie zależy, aby jak najlepiej prezentować się w oczach klientów, jest to kluczem do osiągnięcia sukcesu na rynku i pozyskania zaufania wśród swoich odbiorców. Jednym z kroków, które można podjąć, aby zwiększyć atrakcyjność swojej firmy i produktów, jest skorzystanie z usługi konfekcjonowania towarów. Doświadczona firma zadba o odpowiednią prezentację produktu, a dzięki temu pierwsze wrażenie klienta będzie pozytywne co zachęca do ponownego skorzystania z usług.

Jaką funkcję pełnią opakowania w przemyśle?

Opakowania w przemyśle to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa zarówno na odbiór marki przez klientów, jak i bezpieczeństwo samych produktów w przesyłce. Wśród zewnętrznych czynników, które są zagrożeniem dla określonych grup towarów, znajdują się przede wszystkim:

  • czynniki biologiczne;
  • czynniki chemiczne;
  • substancje pochodzenia mikrobiologicznego;
  • czynniki fizyczne.

Dużym niebezpieczeństwem dla produktów jest także kontakt produktów z niesterylnymi materiałami opakowaniowymi, zanieczyszczonymi powierzchniami w magazynie lub na linii produkcyjnej, zanieczyszczonym powietrzem, znajdującym się w pomieszczeniu składowania oraz z samym personelem firmy. Dobrze przemyślana organizacja procesu pakowania jest więc niezbędna, aby zapewnić wysyłanym produktom odpowiednią jakość i stan. Wybierając sprawdzone firmy z doświadczeniem w konfekcjonowaniu towarów, zyskuje się gwarancję, że zarówno sposób pakowania poszczególnych produktów, jak i sam rodzaj opakowań zostaną dobrane z należytą starannością.

Co-packing to kompleksowa usługa pakowania

Co-packing to kompleksowa usługa, w której uwzględniane są różne metody pakowania towarów, jak i zróżnicowane rodzaje samych opakowań. Szczególną różnorodność można zauważyć w e-commerce ze względu na dużą rozpiętość rodzajów asortymentu oferowaną przez sklepy online. Dla wielu przedsiębiorstw dostosowanie sposobu przygotowania towarów do wysyłki i dobór odpowiednich materiałów zabezpieczających jest dużym wyzwaniem. Wymaga on nie tylko dostatecznej wiedzy w tym zakresie, lecz także sporych nakładów pracy. Marki, które zajmują się konfekcjonowaniem produktów na własną rękę, zazwyczaj posiadają całkowicie inną grupę pracowników, która zajmuje się co-packingiem. Alternatywą dla tego rozwiązania jest skorzystanie z profesjonalnych i kompleksowych usług zewnętrznych firm.

Co obejmuje konfekcjonowanie towarów?

Wiemy już, że konfekcjowanie towarów to proces, oraz że ma wpływ na postrzeganie samego produktu a co za tym idzie odbiór marki. Z pozoru proste czynności, gdyż w dużym uproszczeniu konfekcjowanie towarów to ich zapakowanie, moją bezpośredni wpływ na sprzedaż oraz sukces samego produktu na rynku. Konfekcjowanie przeprowadzane jest zarówno ręcznie jak i maszynowo w zależności od aktualnych potrzeb i ustaleń. Główne zadania w ramach usługi pakowania / konfekcjowania to:

  • nanoszenie odpowiednich oznaczeń;
  • etykietowanie, dodawanie gratisów i próbek;
  • pakowanie maszynowe;
  • przepakowywanie do innych pudełek i opakowań.

Zarządzanie stanami magazynowymi i uzupełnianie produktów o kody kreskowe

Zarządzanie stanami magazynowymi polega na ciągłej kontroli aktualnego stanu produktu oraz uzupełnianiu brakujących kodów kreskowych, które są jednym z najtańszych i jednocześnie najskuteczniejszych nośników informacji o danym produkcie. Kod kreskowy to graficzna prezentacja informacji o produkcie w formie jasnych i ciemnych elementów (kresek), które według ustalonej symboliki zawierają szczegółowe informacje o produkcie. Automatyczna identyfikacja kodów kreskowych oszczędza bardzo dużą ilość czasu w przeciwieństwie do ręcznego wprowadzania dokumentów do komputera, a to wiąże się również ze znacznie większym ryzykiem pomyłki. Efektywne zarządzanie stanami magazynowymi i regularne uzupełnianie produktów o kody kreskowe to gwarancja znacznego przyspieszenia pracy, wyeliminowania błędów i zmniejszenia liczby personelu.

Etykietowanie i insertowanie

Etykietowanie to bardzo ważny element każdego procesu produkcyjnego, gdyż na etykiecie można umieścić najważniejsze informacje o produkcie. Usługa etykietowania uzupełnia produkt i czyni go kompletnym oraz gotowym do sprzedaży.

Insertowanie to kolejna usługa świadczona w ramach konfekcjonowania, która polega na dołączaniu do głównego produktu dodatkowych elementów. Podczas insertowania szczególnie ważne jest foliowanie, wklejanie i kopertowanie. Insertowanie może odbywać się ręcznie w przypadku najbardziej złożonych czynności lub automatycznie. Insertowane elementy dodatkowe są łączone z podstawowym produktem i foliowane lub przyklejane do opakowania. Podczas kopertowania, które polega na wkładaniu do kopert ulotek, zaproszeń, materiałów reklamowych, próbek lub etykiet, najczęściej wykorzystuje się specjalne maszyny, dzięki czemu cały proces przebiega z jak największą wydajnością.

Kompletowanie z matchowaniem

Kompletacja to usługa konfekcjonowania, która wpływa na cały proces pakowania produktów w magazynie. Jest to proces, który polega na zebraniu produktów zaznaczonych w zamówieniu i zebranie ich w jedno miejsce. Tak przygotowane produkty są następnie pakowane, zabezpieczane i wysyłane do klienta. Kompletowanie z matchowaniem to jeden z rodzajów tradycyjnej usługi kompletowania, który polega na przygotowywaniu zestawów jednakowych produktów. Kompletowanie z matchowaniem najczęściej stosuje się podczas różnego rodzaju promocji, np. „2+1” lub „1+1 gratis”.

Przepakowywanie

Co-packing obejmuje również usługę przepakowywania, czyli szerokiej grupy procesów logistycznych, w której skład wchodzi m.in.:

  • przepakowywanie towarów z opakowań zbiorczych do jednostkowych;
  • łączenie pojedynczych produktów w wielopaki;
  • łączenie produktów w zestawy i wiele innych.

W zależności od charakteru towaru, dobierany jest optymalny sposób przepakowywania, tak aby zapewnić szybkie i bezproblemowe przygotowanie towarów do dalszej dystrybucji.

Paletowanie i zabezpieczanie towarów przed wysyłką

Odpowiednie zabezpieczenie ładunku podczas transportu na palecie ma duże znaczenie aby zmniejszyć ewentualne ryzyko uszkodzeń. Towar musi dotrzeć do klienta w nienaruszonym stanie, bez jakichkolwiek uszczerbków. Do transportowania ładunków ciężkich najczęściej wykorzystywane są europalety, czyli specjalne platformy wykonane z drewnianych desek, które mają sztywne i w pełni ustabilizowane podłoże. Do ochrony spiętrzonych przesyłek stosuje się kątowniki i przekładki antypoślizgowe, które gwarantują znakomitą przyczepność ładunku do podłoża, dzięki czemu nie zsunie się on podczas transportu. Doświadczona firma z branży co-packingu nie tylko odpowiednio towar zapakuje, ale również zabezpieczy na czas transportu.

 

Konfekcjonowanie produktów upominkowych

Produkty upominkowe zazwyczaj zapakowane są w kartonik i fabryczny celofan, a taki rodzaj pakowania wymaga bardziej skomplikowanego procesu, przesyłka wymaga dodatkowego zabezpieczenia np. w postaci folii stretch. Konfekcjonowanie przesyłek prezentowych poprzez większy nakład pracy generuje również wyższe koszta. Finalnie to klient weryfikuje staranność oraz pomysłowość zapakowana i jeśli jest odpowiednia wraca z utrwalonym pozytywnym postrzeganiem marki.

Produkty upominkowe wymagają dodatkowego pakowania, a podstawowe opakowanie nie może być stosowane jako pudełko wysyłkowe. Prawdopodobieństwo uszkodzenia opakowania, które jest jednocześnie opakowaniem wysyłkowym oraz opakowaniem produktu jest zbyt wysokie, w takim przypadku zdecydowanie zaleca się stosowanie opakowań wysyłkowych. Nie bez znaczenia jest to też dla odbioru samej marki, o czym wspomniano wcześniej, dobrze zapakowany oraz przesłany produkt jest oczekiwaniem klienta.

Konfekcjonowanie produktów kosmetycznych

Podczas konfekcjonowania produktów kosmetycznych najważniejsze jest zadbanie o ich odpowiednie zabezpieczenie i zagwarantowanie izolacji, tak aby żadne niekorzystne warunki zewnętrzne nie wpłynęły na ich właściwości chemiczne. Produkty kosmetyczne to towary szczególnie wrażliwe i delikatne, dlatego ich pakowanie warto zlecić profesjonalistom, którzy specjalizują się w co-packingu. Dzięki temu sklep zajmujący się sprzedażą kosmetyków nie będzie musiał angażować swojego czasu w organizację całkowicie odrębnej linii do pakowania czy etykietowania przesyłek z kosmetykami.

Usługa pakowania – dlaczego warto z niej skorzystać?

Konfekcjonowanie opakowań to usługa, na którą decyduje się coraz więcej firm. Jest ona częścią fulfillmentu. Może przynieść naprawdę wiele korzyści przedsiębiorstwom, które specjalizują się w sprzedaży e-commerce. Bardzo dynamiczny rozwój tej branży w ostatnich latach sprawił, że efektywne i sprawne przygotowywanie towarów do wysyłki dla wielu firm jest niemałym wyzwaniem. Trudno się temu dziwić, skuteczne konfekcjonowanie towarów wymaga ogromnych nakładów czasu, zoptymalizowanej logistyki i przemyślanego zarządzania magazynem.

Konfekcjonowanie opakowań przeprowadzone w odpowiedni sposób ma ogromne znaczenie z punktu widzenia pozytywnego wizerunku marki i zdobywania zaufania wśród nowych klientów. Copacking wpływa bezpośrednio na wrażenia zakupowe klientów – starannie zapakowany produkt to gwarancja tego, że odbiorcy znacznie chętniej będą wracać do e-sklepu i polecać go innym.

Na pozytywny odbiór danej marki wpływa również stan, w jakim produkty trafiają do klientów. Konfekcjonowanie produktów skupia się nie tylko wokół aspektu wizualnego, lecz także bezpieczeństwa towarów. Na konfekcjonowanie opakowań składa się przygotowanie i zabezpieczenie produktów przed wysyłką, dzięki czemu można być pewnym, że wysłane towary dotrą do odbiorców w idealnym stanie.

Konfekcjonowanie produktów gwarancją spójnego wizerunku marki

Spójność wizerunku marki to jedna z najważniejszych rzeczy, o którą warto zadbać, jeśli firmie zależy na wyróżnieniu się na tle konkurencji. Jego osiągnięcie wymaga przestrzegania pewnych zasad dotyczących identyfikowania marki przez klientów, a wśród nich znajdują się takie, które odnoszą się stricte do identyfikacji wizualnej. W tym kontekście niezwykle dużą rolę odgrywa konfekcjonowanie produktów, dzięki spójności w wyglądzie przesyłanych paczek, odbiorcy lepiej będą kojarzyli markę i znacznie łatwiej będzie ich można zatrzymać na stałe. Identyfikacja wizualna danej marki obejmuje wiele ważnych elementów – tak naprawdę dotyczy wszystkiego, co z nią związane. Liczy się zarówno sam produkt, jak i logo na nim widniejące, wygląd pudełka czy materiały marketingowe.

Produkty i ich opakowania

Jeśli produkty oferowane w sklepie sprzedawane są w opakowaniach marki, należy zadbać o ich staranny i dobrze przemyślany projekt. Powinny one pozostawać w zgodzie z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. Odpowiednie pakowanie produktów do wysyłki jest także istotne, nawet jeśli firma nie handluje własnymi towarami. Estetyczne opakowanie, które będzie się wyróżniać na tle konkurencji, sprawi, że klienci chętniej dokonają zakupów w sklepie po raz kolejny oraz pochwalą się produktem np. w mediach społecznościowych. Profesjonalne konfekcjonowanie towaru może być więc szansą na darmową i niezwykle skuteczną reklamę.

Materiały reklamowe i promocyjne

Materiały reklamowe i promocyjne to przepustka do zatrzymania klientów i pozyskania nowego grona odbiorców. Dodawanie ich do zamawianych produktów zwiększy zadowolenie klientów i podniesie ogólną atrakcyjność dokonanego zakupu. Materiały marketingowe mogą być również zachętą dla odbiorców do ponownego zajrzenia na stronę internetową sklepu i zapoznania się z reklamowanymi produktami czy aktualnymi promocjami. Kierując się zasadami identyfikacji wizualnej, warto zadbać o to, aby dołączone do produktów materiały, posiadały odpowiednią kolorystykę, styl i logo.

Gadżety w ramach gratisów

Usługa konfekcjonowania towarów obejmuje również dodawanie do produktów różnego rodzaju gadżetów oraz gratisów. Bez względu na to, jak duży będzie to upominek, z pewnością ucieszy każdego klienta i sprawi, że z chęcią dokona on kolejnego zakupu. Stosowanie gadżetów jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na promocję sklepu, zwłaszcza jeśli umieszczone zostanie na nich logo firmy.

Konfekcjonowanie towarów – kto powinien się tym zająć?

Z konfekcjonowania towarów korzysta coraz więcej klientów, gdyż w dużym skrócie pozwala na oszczędność czasu oraz etatów, a przez to kosztów. Copacking zlecony zewnętrznej firmie pozwoli skupić się na pozostałych aspektach rozwoju, a także uniknąć wielu “błędów młodości” dla początkujących przedsiębiorców. Firmy wyspecjalizowane w konfekcjonowaniu towarów dysponują potrzebami etatami, maszynami, “know how” oraz całym zapleczem logistycznym aby móc realizować usługi.All About Packaging to rzetelny partner i firma z doświadczeniem. Oferujemy pełen wachlarz usług związanych z co-packingiem.

Konfekcjonowanie z All About Packaging – najważniejsze korzyści

Wybór All About Packaging to gwarancja dobrze wykonanej usługi, z jakością która będzie zauważalna już od momentu rozpoczęcia współpracy. Decydując się na profesjonalną konfekcję towarów, możesz liczyć na:

  • szybszą realizację dostaw;
  • zwiększenie zainteresowania klientów swoją ofertą;
  • pewność, że wszystkie wysyłane produkty dotrą do odbiorców w nienaruszonym stanie;
  • przewagę nad konkurencją;
  • silniejszą relację i większe zaufanie wśród konsumentów;
  • atrakcyjniejszą prezencję firmy.

Nie czekaj i wdroż konfekcjonowanie produktów już dziś! Z All About Packaging możesz cieszyć się najwyższą jakością usług, a także zadowoleniem swoich klientów.